داستان های طنز ملانصرالدین – سری دوم
نوشته شده توسط : sajad

 …..

 

خروس شدن ملا

روزی چند نفر از جوانان ملا را به حمام دعوت کرده و هر کدام با خود تخم مرغی برده. در حمام به ملا اظهار داشتند که ما همه تخم می گذاریم و شرط می کنیم که اگر کسی از عهده تخم گذاشتن بر نیامد مخارج حمام را او بپردازد پس از این سخن هر کدام روی سکویی نشسته و به تقلید از مرغ شروع به غدغد نمودند و تخم ها را روی سکو رها کردند ملا در حال به تقلید خروس دستهای خود را بهم زده و صدای خروس کرد جوانها پرسیدند: مقصود شما از این حرکت چه بود؟ ملا پاسخ داد : آیا برای ای همه مرغ یک خروس لازم نیست.

 

 

موعظه ملا

روزی ملا به منبر آمده گفت: مردم میدانید چه می خواهم بگویم. مستمعین جواب دادند : نه نمی دانیم. ملا خشمناک از منبر به یر آمده و گفت: من به شما که اینقدر نادان هستید چه بگویم این بگفت و برفت. فردای آن روز فراز منبر نشسته و سئوال روز گذشته را تکرار کرد.مردم پس از مشورت با یکدیگر همه پاسخ دادند آری می دانیم که چی می خواهی بگویی.

ملا گفت: اکنون که خودتان می دانید پس اظهار من لزومی ندارد و از منبر پایین آمده و همه را در حیرت گذاشته و رفت پس از رفتن او مستمعین با خود قرار گذاشتند که اگر بار ملا این سئوال را تکرار کرد نیمی از آنها اظهار علم کنند و نیمه دیگر خود را نادان جلوه دهند بلکه بدین وسیله ملا را به سخن آورند.

سومین روز باز ملا به منبر آمده و همان سئوال را تکرار کرد. برخی گفتند ما نمی دانیم و بعضی دیگر اظهار علم کردند. ملا با ملایمت گفت:

بسیار خوب حالا آنهایکه میدانند به آنان که نمی دانند تعلیم دهند و همه را مایوس و متحیر گذاشته به را افتاد.

 

اس ام اس های جدید ، اس ام اس خنده دار ، اس ام اس طنز ، اس ام اس های خنده دار ، اس ام اس ،داستان طنز ، داستان های طنز ، داستان

خام طمعی

ملا شبی در عالم رویا دید که شخصی ۹ سکه ظلا به او می دهد اما او از گرفتن آن ها امتناع ورزیده و تمنا دارد که ۹ سکه را به ۱۰ سکه مبدل کند. در این اثنا از خواب بیدار شده به کف دست خود نگریسته ۹ اشرفی را نیافت در همان حال دیدگانش را بسته دست دراز کرده گفت: عیبی ندارد همان ۹ سکه را بده قبول دارم




:: موضوعات مرتبط: داستان طنز , ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 خرداد 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: